KL Biennale, what's that ah?

by - February 02, 2018

Assalamualaikum and hello there world
*hanhanan dah kenapa :P*

So this morning,aku baru setel edit video untuk KL Biennale so why not I share it with you guys. And kelainan aku buat ialah aku tak banyak gambar kot pasal aku malaihhh and nak test la kalau-kalau aku ni ada bakat ke tak :P ( which is obvs aku kena improve pasal aku tak dak shot yang best )

Last week aku pi KL Biennale iaitu salah satu art exhibition di Balai Seni Negara . Mulanya nak p hat Petronas tapi sebab aku tak confident nak p KLCC sorang-sorang so aku ditch that idea and instead aku p KL Biennale la.

KL Biennale ni secara ringkasnya dia ada 5 genre arts (?) iaitu manusia,spiritual,haiwan,warisan and satu lagi aku tak ingat . Aku of course bukan dak dak melukih ka apa tapi kat situ bukan ada melukih ja kot. Ada photography exhibition juga,abstract art . Dia ni random la pasal art ni subjective. Lukisan adik hang yang satu family tak faham pun boleh jadi art.

Dan aku tahu,selalunya aku speak english but I choose to do manglish because idk, maybe pasal aku rasa orang english boleh faham through my video rather than the talk (?). Plus aku taktau nak describe in english .


Kat luar balai negara ada PCLO Cafe kalau ada nak minum-minum santai dan ada bas yang jual cenderamata BSN :P ( Balai Seni Negara k )

Pameran ni sampai 31 hb so kalau korang ada masa memang aku mengalu-alukan la korang pergi sana,cari ilham buat FYP,and manatau nanti arts korang jadi pameran gak.

Pameran ni ambil masa dalam 2 jam setengah gak nak habis tawaf semua kawasan. Kalau yang jenis meneliti semua tu maybe lebih pasal aku tengok yang mana aku berkenan ja macam dalam video aku tunjuk nanti dekat penghujung.

Aku rasa facilities dia pun best sebab ada lift kalau korang penat men tawaf. Ada tandas cuma surau je la slack sebab surau dia jauuuuh dekat pejabat pentadbiran tak silap. Dan diorang ada servis lokar percuma kalau korang bawa emas ke berlian ke ( ko nak buka kedai ke eh ehh ). Dan jangan lupa bawa air pasal nanti korang letih gila mentawaf . Tapi bagi aku berbaloi bagi pencinta seni pasal arts yang display bagi aku bertaraf antarabangsa boh. Dah tu sebab nama dia Biennale.

Biennale :, Italian for "biennial" or "every other year", is any event that happens every two years. It is most commonly used within the art world to describe large-scale international contemporary art exhibitions.]


Haa itu je kot,kalau tak faham faham juga boleh la pergi exhibition tu and check sendiri :D.K Assalamualaikum

HanHanan
dia pergi pasal nak cari idea fyp je pun :P

You May Also Like

0 comments